?

Log in

No account? Create an account
   Journal    Friends    Archive    Profile    Memories
 

Peachy Real Time - morfizm


Jun. 26th, 2012 11:59 am Peachy Real Time

In fact, I don't see why they call it daily WTF.
RT camera image is more trustworthy and gives more information than just data from the table. First, it eliminates possibility of certain types of bugs that may lead to discrepancy between data on the site and data on the sign. Second, it's just smaller amount of coding: less code = less bugs. Third, if the sign itself is not functioning (which effectively means the road is free: you can't charge tolls when the sign is not functioning) then you automatically get this info on the website as well. Fourth, by implementing it this way, you automatically get a sign video monitoring system, which is probably good/necessary by itself (so the work is already done, why not to reuse it for informational purposes as well?).


Originally posted by rss_thedailywtf at Peachy Real Time

Back in 1952, the economist William Vickrey proposed a fairly unique solution to New York City’s subway congestion problem: introduce a variable fare that fluctuated during peak times. The idea was that the market powers would help tackle the ever-longer commutes by introducing some simple supply-and-demand principles.


While Vickrey’s subway proposal didn’t gain a lot whole of steam, the congestion pricing concept quickly spread to the public roadways, and eventually became a mainstream economic idea. And in 1995, after technology had finally caught up with theory, California implemented the first such system on Interstate 15. This computer-controlled system of variable pricing has spread to highways across the world, and I’m sure is the exact prior art that IBM “inventors” Christopher James Dawson et al paid homage to when they “invented” and patented this exact system in 2008.


Braving a torrent of lawsuits from IBM’s intellectual property division, Georgia became yet another state to have variable toll rates. While Georgia’s system (Peach Pass) is a little late to the game, it does have the advantage of fifteen-plus solid years of technological advancement since 1995: the internet, high-speed image processing, commoditized hardware, etc.


In fact, it’s this very same stack of technology that allows Peach Pass to take its congestion pricing system into the modern age by allowing anyone with an Internet connection to see these real-time rates in real-time on their website. So given the wide array of readily available options from SOAP to JSON to EJB, what did Peach Pass opt for to displays these rates back to the website?





Yep, the classic IP/CAM-IP/SIGN Protocol: an IP-enabled Web Camera pointing at an IP-enabled Digital Sign. Or as some might call it, Peachy RealTime.



(Thanks to reader Karun R for the tip)





14 comments - Leave a commentPrevious Entry Share Next Entry

Comments:

From:archaicos
Date:June 26th, 2012 07:17 pm (UTC)
(Link)
:)
From:dennyrolling
Date:June 26th, 2012 08:56 pm (UTC)
(Link)
good luck building the app which would notify you when the prices dropped down below threshold.
From:morfizm
Date:June 26th, 2012 09:01 pm (UTC)
(Link)
Well, apparently this is not a supported use case :)
From:dennyrolling
Date:June 26th, 2012 09:14 pm (UTC)
(Link)
wtf?!
From:morfizm
Date:June 26th, 2012 09:21 pm (UTC)
(Link)
Notice on the page: it's "view real-time toll rates", it's not "integrate with our API to programmatically parse/subscribe/whatever to our real-time toll rates".
From:birdwatcher
Date:June 26th, 2012 10:49 pm (UTC)
(Link)
Жду-не дождусь,, когда в такси освободят цены. Чуть только дождь, невозможно поймать машину.
From:morfizm
Date:June 27th, 2012 02:31 am (UTC)
(Link)
В Чикаго их регулируют? Зачем?!?
From:birdwatcher
Date:June 27th, 2012 09:58 am (UTC)
(Link)
А вы думали! В Сиэттле тоже. Это Америка.
From:morfizm
Date:June 27th, 2012 06:16 pm (UTC)
(Link)
Wow, надо же. Я всегда считал, что Америка - это такое место, где свято чтят, любят, понимают, и привносят в окружающее пространство идею свободного рынка. Никогда бы не пришло в голову, что кому-то тут вздумалось регулировать плату за такси.
From:dennyrolling
Date:June 28th, 2012 12:50 am (UTC)
(Link)
допривносили с credit default swaps, вот даже Гринспен признается что не сработал рынок: http://www.youtube.com/watch?v=R5lZPWNFizQ#t=04m56s

ну и с авиаперевозками тоже получилось неудобно, как мне кажется.
From:morfizm
Date:June 28th, 2012 03:53 am (UTC)
(Link)
Я не очень разбираюсь в теме, чтобы спорить, но я подозреваю, что Гринспен говорит будучи under pressure. Общественное мнение состоит в том, что рыночная система работает плохо, и если он будет спорить, на него накинутся ещё больше.

История с credit default swaps учит тому, что надо вдумчиво и внимательно отслеживать риски, и так как (а) люди делать это не любят/не умеют, и (б) полу-криминальный элемент может их скрывать, то нужны регуляции именно в отношении прозрачности некоторых аспектов финансовой информации. Я не вижу, на каком основании можно считать, будто рыночная система не работает в целом.

А что с авиаперевозками получилось?
From:dennyrolling
Date:June 28th, 2012 04:17 am (UTC)
(Link)
про первую часть когда-то потом можно потрещать, а авиаперевозки были сначала регулируемы, цены были установлены и авиакомпании конкурировали по сервису. как результат - шампанское и икра в полете :) Рейган Картер разрегулировал авиаиндустрию, началась конкуренция по цене, как результат сейчас ты платишь за сумку которую сдаешь в багаж и shitty food for purchase.

Edited at 2012-06-28 04:23 am (UTC)
From:morfizm
Date:June 29th, 2012 03:15 am (UTC)
(Link)
Может быть, это хорошо - типа, авиаперевозки стали куда более available? А extra service ты можешь получить, заплатив вдвое за бизнес-класс, ммм? (Может, по сегодняшним ценам бизнес-класс - это столько же или меньше, чем до Картера было просто полетать?)
From:dennyrolling
Date:June 29th, 2012 03:28 am (UTC)
(Link)
где это ты видел бизнес-класс всего вдвое дороже?! я таким хочу летать!